Miljøpolitik

Miljøpolitikken og fokus på miljøet er noget der fylder meget – og vi har stor fokus på det i hverdagen hos Clean-Service.

Vi ønsker at imødekomme de krav som gør sig gældende på dette område, og det gøres ved at tage hensyn til miljøet, i blandt andet vores valg af produkter, og den daglige drift af Clean-Service.

Vi vil med miljøstyring sikre at virksomhedens påvirkning af miljøet løbende forbedres, hvor dette er muligt både teknisk og økonomisk. Clean-Service er i god dialog med vores leverandører for at sikre, at vi løbende er holdt ajour med hvilke produkter og udstyr, der er på markedet, samt hvilke miljøfremskidt, der er sket for at reducere skadelige stoffer og miljøbelastning.

Assistentens hverdag hos Clean-Service:

  • De maskiner og redskaber assistenten bruger i løbet af deres hverdag er tidssvarende, justerbare og professionelle, valgt med fokus på mindst mulig belastning for assistenten og miljøet.
  • Brug af værnemidler, assistenten bruger handsker til alle opgaver, og udføres der specialopgaver – bruges de værnemidler der påkræves til det enkelte produkt, hvilket alle oplæres i ved ansættelse.
  • Det er vigtigt, at vores medarbejdere kan færdes sikkert på deres arbejdsplads. Alle medarbejdere som anvender rengøringsmidler er derfor oplært i korrekt anvendelse af disse og har altid adgang til produktbeskrivelser, sikkerhedsanvisninger og doseringsbeskrivelser.
  • Hos Clean-Service er der et godt samarbejde mellem ledelse og assistenter, døren er altid åben, og vi opfordrer til dialog og åbenhed. Alle assistenter ved, at de altid kan få støtte og hjælp, hvis de har brug for det.

Hvad gør Clean-Service i hverdagen:

  • Vi har fokus på affaldssortering, hvordan bortskaffes tomme beholdere/ flakser på bedste vis.
  • Assistenterne bliver oplært i korrekt dosering.
  • Vi har fokus på forbruget af vand og rengøringsmidler. Der doseres altid som beskrevet på produktet.
  • Der er altid fokus på, hvilket produkt der giver det bedste resultat.
  • Arbejdsplanerne planlægges så der er kortest afstand mellem kunderne, så hver enkelt firmabil kører mindst mulig kilometer.
  • Vi har en tæt kontakt til alle assistenter på de enkelte arbejdspladser. Der er altid kort afstand mellem ledelse og assistenten. Et åbent samarbejde mellem ledelse og assistenten, møder assistenten udfordringer på de enkelte arbejdspladser, så vil der altid være hjælp til rådighed, og en god dialog omkring opgaven.
  • Ledelsen giver løbende tilbagemeldinger på de udførte opgaver, samt tilbagemelding til assistenten og kunden – hvis kunden ønsker det.
  • Assistenterne er altid velkomne til, at komme med forslag til nye tiltag, som kan forbedre deres hverdag og vi kan have fokus på miljøet.